Pod koniec października razem z grupą prawie 30 architektów wnętrz wyjechaliśmy do Austrii na zaproszenie Scheucher Parkett. Spędziliśmy te cztery dni na pogłębianiu wiedzy na temat podłóg drewnianych, a wolny czas wypełniły nam przyjemności. Pogoda i nastroje dopisały!

Szklakiem drewna, czekolady i wina

Podróż na południe Austrii, gdzie znajduje się siedziba i fabryka Scheucher Parkett, to wyprawa na prawie 1000 kilometrów. Podróż upłynęła nam jednak komfortowo i dość szybko, a po zameldowaniu w hotelu w miejscowości Wolfsberg im Schwarzuatal ucieszyła nas prognoza pogody, która wskazywała, że następnego dnia będziemy mieli na termometrach aż 20 stopni.
Nazajutrz udaliśmy się na szkolenie w siedzibie naszego gospodarza, a po nim zwiedziliśmy całą fabrykę podłóg drewnianych – mieliśmy okazję poczuć jak pachnie suszona dębina oraz przyjrzeć się z bliska, jak skomplikowany jest proces produkcji tak dobrych podłóg drewnianych.

wyjazd scheucher

Scheucher Parkett to rodzinna firma, której tradycje sięgają 1920 roku. Od czterech pokoleń jest prowadzona przez kolejnych sukcesorów z rodziny Scheucher. Od początku swojego istnienia działa na terenie zalesionej Styrii. Pracuje w niej około 250 wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów, a cała produkcja odbywa się w nowoczesnym zakładzie, który mieliśmy okazję zwiedzić. Zaawansowany technologicznie zakład produkcyjny w całości zasilany jest z odnawialnych źródeł energii. Dachy fabryki pokrywa 17 tysięcy paneli fotowoltaicznych. Dzięki temu rocznie do atmosfery nie dostaje się aż 4 miliony ton CO2. Poprodukcyjne odpady są przetwarzane i służą do ogrzewania.

wyjazd Scheucher parkett

W firmie prężenie funkcjonuje dział R&D, który opracowuje w oparciu o gruntowne testy nowe technologie. Scheucher Parkett współpracuje także z projektantami, by tworzyć podłogi odpowiadające aktualnym trendom i potrzebom rynków na całym świecie.

Czas był ograniczony napiętym grafikiem, dlatego podczas szkolenia udało się przedstawić najważniejsze informacje – po szczegóły zapraszamy do naszych salonów, gdzie doradcy z przyjemnością opowiedzą o przewagach podłóg Scheucher Parkett.

fabryka scheucher parkett

Po krótkim lunchu w showroomie producenta udaliśmy się do Fabryki Czekolady Zotter, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć produkcję czekolady na żywo, dowiedzieć się ciekawostek na temat ziaren kakaowca oraz spróbować… 300 rodzajów czekolady!

Po deserze udaliśmy się na tradycyjną austriacką kolację do Mettersdorfu.

Tartak w Słowenii

Jako jedna z pierwszych grup mieliśmy też okazję zobaczyć tartak Scheucher Parkett w słoweńskim Mariborze. To tu zaczyna się produkcja podłóg – od wstępnej obróbki i selekcji drzewa.

tartak w słowenii

Popołudnie spędziliśmy z kolei na malowniczych wzgórzach południowostyryjskiego regionu Austrii, które pokryte są uprawą winogron z winnicy Mahorko. Na zakończenie dnia udaliśmy się do winnicy i buschenschanku Grabin, gdzie mieliśmy okazję degustować kilka rodzajów lokalnych win oraz zjeść kolację opartą o tradycyjne austriackie menu i produkty.

Winnica Mahorko

Wróciliśmy pełni wiedzy i entuzjazmu – zobaczenie produkcji podłogi w tak nowoczesnym zakładzie sprawia, że rozmowa z klientami na temat Scheucher Parkett nabiera dodatkowego wymiaru – praktycznego.

Zapraszamy do nas

Salon Poznań
Obornicka

ul. Obornicka 337
60-689 Poznań (Galeria Obornicka337)